Här nedan kan du läsa om våra policys gällande frakt och retur.
Frakt og returer
Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 600 SEK till hela Sverige.
LEVERANSTIDER
I Sverige, Finland och Norge är leveranstiden från 2-5 arbetsdagar. I EU och i Storbritannien är leveranstiden från 3-14 dagar.
Alla andra länders leverans kan variera beroende på avstånd och skatt. Observera att alla nämnda leveranstider är i en normal situation – säsongsmässiga, miljömässiga eller politiska förändringar kan påverka normal leverans.
Alla svenska och finska varor skickas från vårt lager i Sverige.
RETUR OCH PENGAR TILLBAKA-GARANTI
Du har rätt att returnera dina köp inom 14 dagar för full återbetalning. Ångerrätten gäller endast för produkter som är oöppnade, i originalförpackning och i säljbart skick. Detsamma gäller om du märker att produkterna du fått är defekta av någon anledning. Pengarna betalas tillbaka till kund inom 30 dagar efter vi emottagit produkt/erna.
Om du vill returnera eller har frågor om returer, vänligen kontakta oss på: support@aarjahealth.com
På Aarja tror vi på transparens och kvalitet. Vi lovar att alla våra produkter är tillverkade enligt högsta kvalitetsstandard och endast innehåller exakt vad vi säger på etiketten. Om du inte är nöjd med kvaliteten på våra produkter/tjänster, vänligen kontakta oss så att vi vet hur vi kan förbättra och betjäna dig bättre.
KLAGOMÅL
Efter att du mottagit produkterna ska du, så snart du har möjlighet att göra det, kontrollera om leveransen är i enlighet med orderbekräftelsen, om produkterna har skadats under transporten eller om det finns fel eller brister i produkterna.
Om produkterna är felaktiga eller saknas när du får produkterna i din besittning kan du, beroende på omständigheterna, kräva rättelse av felet, omleverans, prisavdrag, ersättning eller hävning av köpet. Meddelande om fel och defekter i produkterna kan lämnas till oss muntligen eller skriftligen genom att meddela kundtjänst inom 14 dagar efter att du upptäckt felet eller defekten. Av bevisskäl rekommenderar vi att du skickar oss ett skriftligt klagomål till kundtjänst. Vi kommer att bekräfta mottagandet av alla klagomål skriftligen.
Kontaktinformation angående klagomål:
E-post: support@aarjahealth.com
KONFLIKTLÖSNING
Parterna ska försöka lösa eventuella tvister i godo. Köparen kan kontakta Konsumentrådet för att få hjälp i en eventuell tvist med säljaren, eller så kan även EU-kommissionens klagomålsportal användas om du vill framföra ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är en konsument som bor i ett annat EU-land. Klagomålet lämnas in här: http://ec.europa.eu/odr.
EJ UTHÄMTAD LEVERANS
Vi levererar alla beställningar genom Bring eller lokala posttjänster. Paketen hålls vid sista anhalten i 7 dagar (observera att detta kan variera mellan länder och kan vara upp till 14 dagar). Du får ett meddelande när paketet kommer. Om du inte har fått paketaviseringen eller hämtat ut ditt paket kan du kontakta oss. Ej uthämtad försändelse kommer inte att returneras om du inte kontaktar vår kundtjänst för att deklarera den. Alla outtagna paket debiteras automatiskt 100 SEK för porto och hantering i samband med återbetalningen (SVERIGE, FINLAND, NORGE OCH EU). Om din beställning skickas till Storbritannien eller andra länder utanför EU debiterar vi automatiskt fraktkostnaden när vi gör en återbetalning. Kontakta oss alltid om det är några problem med din försändelse eller beställning, tack.
FÖRETAGETS INFORMATION
Aarja Health AB
Barnhusgatan 20, 111 23 Stockholm
E-postadress: aarja@aarjahealth.com